تراکت چیست؟
تراکت تبلیغاتی به برگه چاپی و قابل لمسی گفته میشود که صاحبان کسبوکار برای معرفی محصولات یا خدمات خود، یا اعلام رویداد یا نمایشگاهی که در آن شرکت کردهاند از آن استفاده میکنند. فرقی نمیکند که صاحب یک کسبوکار کوچک یا بزرگی باشید، شما میتوانید با استفاده از چاپ تراکت پیام تبلیغاتی خود را مستقیماً به دست مخاطبان اصلی برسانید.
تراکت تبلیغاتی چیست ومهمترین مزایای استفاده از آن چیست؟
هدف قرار دادن مخاطبان اصلی
استفاده از تراکت یکی از بهترین روشهای تبلیغات چاپی برای رساندن پیام شما به مخاطبان است. مخاطبان علاقه دارند تا محتوایی که نیازشان را برطرف میکند را مطالعه کنند. شما میتوانید با استفاده از یک جمله کوتاه تبلیغاتی، پیام خود را به مخاطبان اصلی خود برسانید.
اطلاع رسانی سریع و آسان
شما میتوانید با نوشتن یک پیام کوتاه تبلیغاتی بر روی تراکت محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید. همچنین با قراردادن شماره تماس، آدرس شرکت، آدرس سایت و حتی آدرس شبکههای اجتماعی از مخاطبان خود بخواهید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شما در ارتباط باشند.
ملموس و قابل مشاهده بودن
ملموس و قابل مشاهده بودن، یکی از مزایای مورد استفاده تراکت است. زیرا شما مطمئن میشوید که پیامتان مستقیماَ به دست مخاطبان میرسد. استفاده از خلاقیت، نوع و جنس کاغذ از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر تراکت از جنس مناسب، کاغذ مناسب و خلاقیت خوبی برخوردار باشد، تاثیر فوق العادهای در ذهن مخاطبان خواهد گذاشت.
مشاهده نمونه کار های طراحی پوستر کانون تبلیغاتی بارنا
مقرون به صرفه بودن
همانطور که اشاره شد، روشهای پرهزینه تبلیغاتی دیگری وجود دارند که مخاطب اصلی را مورد هدف قرار نمیدهند. چاپ تراکت هزینههای تبلیغاتی را به شدت کاهش میدهد و جزء تاثیرگذارترین روشهای تبلیغاتی است که با پرداخت هزینههای کمتر، پیام شما را به مخاطبان اصلی میرساند.
بازاریابی سریع
زمانی که در نمایشگاه یا رویدادی شرکت کرده باشید با ارائه تراکت به مخاطبان در همان لحظه میتوانید، پیغام تبلیغاتی خود را مستقیماً به دست آنها برسانید. از طرفی میتوان با قراردادن QR Code یا کد تخفیف بر روی “تراکت” مخاطبان را ترغیب کرد تا از تخفیف محصولات یا خدمات استفاده کنند.
تبلیغات برای کسبوکارهای محلی
کسبوکارهای کوچک محلی مانند: آرایشگاهها، رستورانها، سوپرمارکتها و … که بر پایه ارائه مستقیم کالا یا خدمات استوارهستند و مخاطبان اصلی آنها ساکنین محل میباشند، ازطریق “تراکتهای تبلیغاتی” میتوانند محصولات یا خدمات خود را در سطح آن محل معرفی کنند.
تنوع کاربرد و تطبیقپذیر بودن
تراکتها از نظر کاربرد، تنوع قابل توجهی دارند. میتوانید آنها را در بردها نصب کنید و در قالب پوستر استفاده کنید. اگر روی مقوا و کاغذهای ضخیمتر چاپ کنید، میتوانید به عنوان کارتپستال از آنها استفاده کنید. حتی میتوانید یک نسخه از آن را به شکل دیجیتال، از چاپخانه دریافت کنید و در شبکههای اجتماعی و از طریق ایمیل، به دست مخاطبان خود برسانید.
اطلاعرسانی سریعتر و راحتتر
هر اطلاعاتی که لازم است به مخاطب ارائه کنید، در یک تراکت جا میشود. لازم نیست چیزی را از قلم بیاندازید. همهی اطلاعات را با جزییات ذکر کنید. حتی میتوانید کد QR به آن اضافه کنید که مخاطبان با اسکن کردن کد، مستقیما وارد وبسایت یا شبکه های اجتماعی شما شوند.
آدرس سایت، آدرس شبکههای اجتماعی، شماره تلفن و آدرس و خلاصهای از محصولات و خدماتتان را میتوانید در فضای کافی تراکتها به اطلاع مخاطب برسانید.
تنوع در توزیع
یکی دیگر از مزایای چاپ تراکت برای تبلیغات این است که شیوههای توزیع بسیار متنوعی دارد.
همچنین، توزیع تراکت بسیار راحت است. از رایجترین شیوههای پخش تراکت، میتوان به این موارد اشاره کرد:
- توزیع خانه به خانه
- قرار دادن در بین برگههای روزنامه
- * پخش کردن در خیابانها، فروشگاهها و مراکز عمومی
- *پخش کردن از طریق قرار دادن در ساکهای خرید فروشگاههای مرتبط
- پخش کردن از طریق اینفلوئنسرها
نحوه توزیع تراکت در راستای فروش
استفاده از تراکت باعث معرفی کسبوکارها، افزایش فروش و برندینگ میشود. چگونگی توزیع و رساندن تراکت به دست مخاطبان از اهمیت ویژهای برخوردار است. تراکتهای تبلیغاتی با چندین روش متفاوت به دست مخاطبان میرسد، که میتوان به انواع روشهای توزیع آن به شرح ذیل اشاره کرد:
پخش تراکت در خیابانها: آنچه که عموم مردم میپندارند این است که، پخش تراکت در سطح خیابانهای شهر بی هدف بوده و بازخوردی ندارد، این در حالی است که پخش تراکت میتواند کاملا هدفمند باشد و به دست مخاطبان اصلی شما برسد. درنظر بگیرید که یک آرایشگاه بانوان میتواند با پخش تراکت در خیابانهای محل، آن را به دست مخاطبان اصلی (بانوان آن محل) برساند.
قراردادن تراکت بر روی شیشه خودرو: برخی از کسبوکارها برای تبلیغات خود تمایل دارند که تراکت را بر روی شیشه خودرو افراد قرار دهند. (ما این روش را توصیه نمیکنیم)
پخش تراکت در نمایشگاهها و رویدادها: زمانی که در نمایشگاه یا رویدادی شرکت کردهاید، با پخش تراکت در میان شرکتکنندگان میتوانید مخاطبان اصلی را جذب برند خود کنید
ما در بارنا با استفاده از تیم حرفه ای و تخصصی گرافیک و تبلیغات تراکت متناسب با کسب و کار شما را طراحی می کنیم. دریافت مشاوره