فرآیند ساخت برند کار زمانبری است. آشنایی با نکات مهم برندسازی به این فرآیند سرعت می‌دهد.
هنگامی در مورد برندینگ صحبت می‌شود؛

معمولا مجموعه‌ای از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف به ذهن شما هجوم می‌آورند که همگی متعلق به شخص یا شرکت خاصی هستند.

این در حالی است که اگر موشکافانه به قضیه نگاه کنید، فراتر از حد تصور شما است.

شما فقط ظاهر تشکیلات را دیده‌اید و از درون آن خبری ندارید.

هدف این مقاله آشنایی بیشتر شما با نکات مهم برند‌سازی است؛

زیرا شناخت اصول صحیح برند‌سازی در واقع اولین قدم برای کسانی است که می‌خواهند این کار را انجام دهند.

فراموش نکنید که برای داشتن یک برند متفاوت در بازار باید همواره از یک استراتژی منحصر به فرد که تنها مخصوص خودتان است استفاده کنید.

 1 آیا لوگو باید شامل نام شرکت باشد؟

البته که شما می‌خواهید نام خود را برای شناسایی کسب‌وکارتان در ذهن مشتری حک کنید. اما همیشه بکار بردن نام در طراحی لوگو ایده مناسبی نیست. با توجه به اینکه نام شرکت خیلی طولانی و عمومی است و ترجمه درستی ندارد، بکار بردن آن در لوگو جالب نیست. لوگو شرکت را در تمام اندازه‌هایی که نیاز است در مکان‌های مختلف استفاده کنید. در بعضی مواقع نام شرکت در همه‌جا خوانا نیست. اگر نام سازمان شما در کنار لوگو در همه پلتفرم‌ها خوانا نیست نام آن را بکار نبرید.

2 ساده طراحی کنید

ممکن است تلاش کنید با طراحی لوگوی تجاری خود پیام‌های زیادی را منتقل کنید. اما زیاده‌روی در این امر موفقیت شما را به خطر می‌اندازد.

از به‌کارگیری رنگ‌های زیاد اجتناب کنید. فقط از یک فونت استفاده کنید. یک لوگوی

گیج‌کننده و شلوغ هیچ پیامی را نمی‌تواند انتقال دهد.

به کار بردن اجزاء و جزئیات زیاد در لوگو درک آن را برای مخاطب سخت می‌کند. مخاطب نمی‌داند چه پیامی در کدام قسمت لوگو نهفته است. هرچه لوگو ساده‌تر باشد، تشخیص و درک آن راحت‌تر است.

3 از متفاوت بودن نترسید

برای ایجاد طرح‌های خاص و متفاوت لازم نیست حتماً از اشکال پیچیده در طراحی اولیه برند خود استفاده کنید. با کمک رنگ‌ها و خطوط ساده نیز می‌توانید طرح‌های مناسبی خلق کنید. برای برنده شدن در یک رقابت، به خود به عنوان یک طراح که دارای سبک منحصربه‌فرد است اطمینان داشته باشید. به‌جای کپی کردن از یک طرح دیگر، خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار دهید. از کار روی برنامه و نرم‌افزاری که برای طراحی استفاده می‌کنید لذت ببرید. طرح خود را دائماً تغییر دهید تا زمانی که احساس کنید به نتیجه مطلوب دست پیداکرده‌اید.

از بزرگان بیاموزیم

چشم و گوش خود را برای یادگرفتن مداوم باز نگه‌ داریم، چرا که یادگیری توانایی مواجه شدن با شرایط مختلف را ارتقا می‌دهد.

معلمان بسیاری در محیط اطراف ما وجود دارند. تجربه یکی از بهترین و در عین حال سخت‌گیرترین معلمان است.

ما در کانون تبلیغاتی بارانا با استفاده از تیم حرفه ای و تخصصی در زمینه برندینگ بهترین مشاوره را متناسب با کسب و کار ما ارائه می دهیم. جهت مشاوره کلیک نمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

18 − 13 =

فهرست