چرا برند خود را ثبت کنیم؟ مراحل ثبت برند چیست؟

ثبت برند یکی از کارهایی است که انجام آن می‌تواند مزایای فراوانی را برای مجموعه‌های تجاری و شرکت‌ها به همراه داشته باشد. ثبت برند در واقع همان ثبت علامت تجاری است که می‌تواند شامل اسامی، نمادها و سمبل‌های مشخصی باشد.

ثبت برند چه اهمیتی دارد؟

علائم تجاری‌ معمولا حاوی مفاهیم و شعارهای تجاری هستند که در واقع نمایان گر نوع فعالیت و هدف شرکت‌ها و مجموعه‌های تجاری هستند. ویژگی مهم ثبت برند این است که شما می‌توانید تمامی تبلیغات و برنامه‌های بازاریابی خود را بر اساس آن پیش برده و از آن پس مشتریان و مخاطبان شما با دیدن آن برند شما را به خاطر خواهند آورد. به طور کلی استفاده از برند می تواند کمک شایانی به ثبت اطلاعات شما در حافظه مخاطبان داشته باشد. ثبت برند می‌تواند توسط افراد حقیقی و حقوقی انجام شود و برای هر کدام لازم است مدارک مورد نظر تهیه شده و در اختیار کارشناسان مربوطه قرار گیرد.

چه مدارکی برای ثبت برند نیاز است؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به دو بخش افراد حقوقی و افراد حقیقی تقسیم می‌شود، افراد حقیقی علاوه بر مدارک شناسایی برای انجام ثبت برند باید کپی مجوز فعالیت نظیر جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، مجوز کسب یا کارت بازرگانی را ارائه نمایند. در خصوص اشخاص حقوقی علاوه بر موارد فوق کپی روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت نیز مورد نیاز است. برای این دسته از متقاضیان ارائه کارت بازرگانی برای علائم تجاری حاوی حروف لاتین امری ضروری تلقی می‌گردد اما اگر برند شما تنها دارای حروف باشد نیازی به این مورد نخواهید داشت.

در صورتی که قصد ثبت برند را دارید باید مدارک و مستندات مربوطه را به اداری ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی برده و پس از انجام مراحل قانونی آن را ثبت نمایید. کارشناسان حاضر در این بخش با بررسی اسناد و مدارک ارائه شده و همچنین بررسی این که علامت تجاری مورد نظر پیش‌تر ثبت نشده باشند اقدام به ثبت آن می‌نمایند. نکته مهمی در ثبت برند باید مورد توجه قرار گیرد این است که استفاده از عناوین و یا علامت‌هایی که با شئونات جامعه مغایرت داشته باشد امکان پذیر نبوده و باید مواردی را انتخاب کنید که امکان ثبت آن‌ها وجود داشته باشد.

مزایای ثبت برند
  1. برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند.
  2. شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
  3. ممکن است دارایی ارزشمند کسب و کار باشند.
  4. ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.
  5. جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است .
  6. اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
  7. ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.
  8. ثبت برند می تواند برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.
  9. می توان تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده را به شرکت های ثالث داد که می تواند مبنبع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد.
ما در کانون تبلیغاتی بارانا با استفاده از تیم حرفه ای و تخصصی در زمینه برندینگ بهترین مشاوره را متناسب با کسب و کار ما ارائه می دهیم. جهت مشاوره کلیک نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیست − شش =

فهرست